דף הבית » בלוג » שייטל

שייטל

נתח השייטל הוא נתח בשר בקר טעים ורך שניתן להכין ממנו מטעמים רבים כגון קרפצ’יו, רוסטביף ושניצל, ולאכול אותו בצורות שונות, כמו למשל בתור סטייק. אך לפני שאתם מחממים את המנגל וממהרים להכין את הנתח הנפלא, חשוב שתדעו עליו את כל המידע החשוב, דרכי ההכנה המומלצות וטיפים נוספים, כדי שבסוף תוכלו ללקק את האצבעות. בואו נתחיל

שייטל

מה זה שייטל?

שייטל הוא נתח בשר שמספרו 13 אצל הקצב, הנקרא גם “כנף העוקף” ו”ראמפ-סטייק”, וכמה מביני עניין בבשרים נוטים לכנות אותו אף “מלך הסטייקים החדש”. זהו נתח דל בשומן אשר מכיל עומק של טעמי בשר טובים המתעצמים בבישול וצלייה נכונים, עם תיבול טוב שידגיש אותם ואת הניחוחות של הבשר. על אף שאינו שומני, מדובר בנתח בשרני, רך ונוח ללעיסה. מסיבה זאת ומשום מחירו הזול יחסית, הפך השייטל לפופולארי ואהוב ברחבי העולם ובישראל.

מיקום בשר שייטל בגוף הפרה

השייטל מקוצב מהחלק האחורי של הפרה, מאזור השוק, בין נתח הסינטה לזנב. אף שהשריר שממנו מגיע הנתח עובד באופן מאומץ וקשה יחסית, הוא נחשב לנתח רך למדי.

מה היא הדרך המומלצת ביותר להכנת בשר שייטל?

משום שסטייק השייטל לא מכיל רמת שומן גבוהה, רצוי לא להכין אותו בבישול ארוך כמו צלייה ארוכה בתנור או בישול בסיר, כדי לא לייבש אותו. ולכן, אם נרצה לקבל נתח רך וטוב, יש לצלות אותו קלות על גריל פחמים, בתנור, על מחבת יצוקה או פלאנצ’ה.

מידת עשייה מומלצת לשייטל על האש

כפי שכבר ציינו, אחת הדרכים המומלצות להכנת שייטל היא על גריל פחם. משום שמדובר בנתח דל שומן לא נשאיר את הנתח, ובמיוחד כשמדובר בסטייקים, זמן רב על הגריל, וננסה להגיע לרמת עשייה מדיום רייר עד מדיום, כאשר תוך הנתח הוא ורדרד עד ורוד, ואילו המעטפת שלו בצבע זהוב-חום.

מי יאהב בשר שייטל?

נתחי הבשר השונים מכילים כמויות שונות של שומן. יש בשרים שומניים כמו צלעות, ומנגד יש בשרים בלי שומן כמעט כמו פילה מדומה. נתח השייטל שעליו אנו מדברים עליו הוא נתח רזה ודל שומן, ולכן הוא יתאים לאנשים שמעדיפים את הבשר שלהם שומני פחות, וכאלה לא רוצים להתעסק עם הניקיון לפני ההכנה.

טיפים חשובים

מה עוד צריך לדעת לפני שמתחילים?

  • איכות הבשר – בראש ובראשונה לא נשכח כי מנה טובה ומרשימה מתחילה בבשר איכותי וטרי שנקנה בקצבייה שאתם מכירים וסומכים עליה. וכשמדברים על איכות מדברים על מעדני גורמה: אנו מספקים עבורכם את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר, לצד שירות אדיב ונעים וצוות קצבים שיוכל לעזור לכם בכל תהייה ובקשה.
  • יישון הבשר – יישון בשר הוא תהליך שבו מאחסנים את הבשר בתנאים מיוחדים במשך זמן קצוב כדי להפוך אותו לרך ומשובח יותר. את נתח השייטל רצוי להכין לאחר שהוא עבר יישון קפדני של לפחות 14 יום (את המידע הזה תוכלו לבקש מהקצב). שייטל שעבר יישון כמו שצריך אמור להיות רך יותר ובעל טעמים חזקים יותר.
  • הכנה ותיבול – מהנתח הזה תוכלו להכין מגוון מנות בשר טובות, החל בקרפצ’יו ועד לסטייק. מלבד הקפדה על אופן הכנה נכון לכל מנה, אל תשכחו להתאים את המתכונים והתיבול לנתח כדי לקבל תוצאה מושלמת. כך למשל, לסטייק על הגריל יספיק תיבול בסיסי של שמן זית, מלח ופלפל, אך לרוסט גם מרינדה טובה תתאים בהחלט.

לסיכום

אם כן, לפניכם נתח שההכנה שלו אינה מסובכת במיוחד אבל התוצאה – לא פחות ממעולה. אם אתם רוצים ללוות את הארוחה הבאה שלכם בשייטל משגע, אתם יכולים להזמין אונליין עד הבית נתח שייטל טרי ואיכותי לצד בשרים, עופות ודגים נוספים למגוון אזורים בארץ, או לבקר אותנו באחת הקצביות שלנו בפריסה ארצית. בתיאבון ובהצלחה!

שייטל שייטל