דף הבית » בלוג » איזה דג הכי בריא?

איזה דג הכי בריא?

דגים מספקים לנו מגוון יתרונות בריאותיים המגיעים מהוויטמינים והמינרלים המצויים בהם ומהרכיבים התזונתיים העשירים שלהם. עם זאת, תמיד קיימת השאלה איזה דג הוא הכי בריא למאכל, או מאיזה דג נקבל את מירב היתרונות הבריאותיים בלי חסרונות. מאז ומעולם דגים היו מקור חשוב של חלבונים, שומנים בריאים וחומרים תזונתיים, ובתקופה המודרנית הערך התזונתי הגבוה של דגים זוכה להכרה רחבה יותר. במאמר זה נסקור את התועלות של אכילת מגוון סוגי דגים נפוצים.

איזה דג הכי בריא?

היתרונות הבריאותיים של אכילת דגים

בני האדם מקבלים מכל דג חומרים שונים החשובים לתפקוד תקין של הגוף. הינה רשימה של הדגים הכי נפוצים למאכל בארץ ושל כל היתרונות הבריאותיים שאפשר לקבל מהם בבישול נכון:

סלמון

דג סלמון נחשב לאחד הבריאים ביותר בזכות ההרכב התזונתי העשיר שלו, והוא גם אחד הנצרכים ביותר בארץ (כחמישית מכלל צריכת הדגים). הוא מכיל כמויות גדולות של חומצות שומן אומגה-3 בלתי רוויות, הידועות בתרומתן לבריאות הלב ולמערכת כלי הדם. חומצות אלו מסייעות גם לשמירה על רמות כולסטרול תקינות, מונעות הצטברות פלאק בדפנות כלי הדם ותורמות לזרימת דם חלקה.

מקרל

מקרל הוא אחד מדגי הים העשירים ביותר בחלבון איכותי והוא גם דל שומנים רוויים, מה שהופך אותו לבחירה דיאטטית נפלאה. הוא אחד מסוגי הדגים המעושנים המוכרים יותר, כיוון שיש בו תכולה גבוהה של נוגד החמצון סלניום, התורם להגנה מפני נזקי חמצון בגוף והפחתת הסיכון למחלות ממאירות ומחלות כלי דם. הנוכחות של סלניום, חומצות שומן בלתי רוויות וחלבון רזה בדג הופכת את המקרל למזון מצוין למניעת מחלות לב וסרטן.

סול

סול הוא דג טעים ובריא במיוחד. הוא עתיר בחלבונים דלים בשומן ובעל כמויות גדולות של חומצות שומן אומגה-3, המועילות מאוד לבריאות המוח ולתפקוד הקוגניטיבי. צריכה סדירה של דגים בכלל ושל דג סול בפרט יכולה לשפר את היכולת הקוגניטיבית ולצמצם את הסיכון לפתח מחלות הקשורות להידרדרות קוגניטיבית. דג סול גם מכיל כמויות גבוהות של ויטמינים מקבוצת B, החיוניים לחילוף חומרים תקין.

באס

דג באס הוא בעל רמות גבוהות של חלבונים דלי שומן וריכוז נמוך של שומנים רוויים, והוא נחשב אחד המאכלים העשירים בחלבון שכדאי מאוד לשלב בתזונה שלכם. הוא גם עשיר בחומצות שומן בלתי רוויות חיוניות מסוגי אומגה-3 ואומגה-6, התורמות לבריאות הלב וכלי הדם. דג באס מספק מינרלים חשובים כמו אבץ וסלניום, המעורבים בתהליכים חיוניים בגוף כמו ייצור אנרגייה ותיקון רקמות.

טונה

דג טונה הוא מקור מצוין לחלבונים דלים בשומן והוא גם מספק כמויות גדולות של חומצות שומן אומגה-3 לא רוויות. ההרכב התזונתי האיכותי שלו כולל גם ויטמינים חיוניים כמו B6, B12, נחושת וסלניום, החשובים לתהליכים חיוניים רבים בגוף. הטונה ידועה גם כדג העוזר לשמור על רמות כולסטרול תקינות ועל לחץ דם תקין.

בורי

דג בורי נחשב לאחד מהדגים הבריאים ביותר כיוון שהוא מקור עשיר לחלבונים איכותיים דלי שומן ושל חומצות שומן בלתי רוויות בריאות, התורמים לחילוף חומרים תקין. יש בו רמות גבוהות של ויטמין B12, הדרוש לייצור תאי דם אדומים וגם ויטמין D, החיוני לבניית עצמות חזקות ולשימור התפקוד של מערכת החיסון.

לברק

לברק הוא דג ים עשיר בחלבון דל שומן ושומנים לא רוויים בריאים. הוא מכיל שיעורים גבוהים של ויטמין A וויטמין D, החיוניים לבריאות טובה של העור והעיניים. ויטמין A מסייע בשמירה על רקמות העור ובחידוש תאי העור הפגועים, וויטמין D חשוב לבניית עצמות חזקות ולמניעת מצבים כמו חוסר סידן. צריכה קבועה של לברק יכולה לספק רמות טובות של ויטמינים ולתרום לבריאות הכללית של הגוף.

פורל

פורל הוא דג לבן עשיר בחלבונים רזים ודל שומנים רוויים. לצד החלבונים האלה הוא גם מספק כמויות גבוהות של ויטמין B12, החיוני לייצור תאי דם אדומים, ושל ויטמין B6, הדרוש לייצור אנרגייה ולתקינות מערכת העצבים.

אמנון

אמנון הוא דג שיש בו חלבונים רזים איכותיים וחומצות שומן בלתי רוויות במינון גבוה. זהו אחד מהסוגים הנפוצים של דגי בריכה בארץ, והוא מכיל רמות גבוהות של ויטמין D, החיוני לבריאות העצמות והמערכת החיסונית, וכן ויטמין B12 החשוב לייצור תקין של תאי דם אדומים. הוא גם עשיר במינרלים כמו סלניום ונחושת.

לסיכום, איזה דג הכי בריא?

יש האומרים שדג בורי וסלמון הם הבריאים ביותר בזכות העושר המשולב של חומצות שומן אומגה-3 חיוניות, ויטמין D וחומרים נוגדי חמצון, החשובים כולם לבריאות הלב והמערכת הקרדיווסקולרית, לתפקוד מוחי תקין, לבניית עצמות ולמניעת מחלות כרוניות. עם זאת, כל הדגים שכאן לצד כל הדגים שתוכלו לרכוש אצלנו באתר ובסניפים יספקו לכם מנה טובה של חומרים חיוניים לחיזוק הגוף ולשמירה על הבריאות.