דף הבית » בלוג » איך להכין סטייק מושלם במחבת

איך להכין סטייק מושלם במחבת

הכנת סטייק מושלם ועסיסי אשר צלוי היטב מבחוץ ורך מבפנים היא אומנות שלא כולם יכולים להשיג ולבצע בקלות. בין שאתם מעדיפים את הסטייק שלכם במידת עשייה מדיום, מדיום וול או אפילו וול דאן, הכנת הסטייק המושלם דורשת מאיתנו דיוק רב ותשומת לב לפרטים, וכמובן שימוש בטכניקות הבישול הנכונות. הכנת סטייק דורשת בדרך כלל גריל, אך כל אחד יכול להכין סטייק מעולה גם במטבח הרגיל שלו בבית. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא פרטים על השיטות הטובות ביותר להכנת סטייק מעולה לארוחת ערב שלא תשכחו בזמן הקרוב. נסביר לכם בדיוק באילו נתחים עליכם להשתמש, באיזה ציוד תצטרכו להשתמש כדי להכין סטייקים מעולים וגם מהו התיבול הנכון שידגיש את טעמי הבשר הטבעיים של הסטייק שתבחרו להכין.

איך להכין סטייק מושלם במחבת

איך להכין סטייק?

להכנת סטייק נהדר יש כמה שלבים חשובים שאסור לוותר עליהם, כאשר העיקרי שבהם הוא בחירת הנתחים הנכונים שיתאימו להכנת סטייק על המחבת.

סוגי נתחים

לפני שנתחיל לבשל את הסטייקים, עלינו לבחור את הנתחים המתאימים לשיטת הבישול של הסטייק. נתחי הבקר שונים בתכולת השומן ורקמת השריר שלהם, ולכן לכל נתח יש צורות הכנה שונות. נתחים שיכולים להתאים לסטייק הם סקירט סטייק, סטייק פורטרהאוס, ראמפ-סטייק – שייטל וסטייק סינטה. לשלושת הנתחים האלו יש מאפיינים שונים, כאשר סטייק הסינטה הוא בדרך כלל נתח כמעט ללא שומן, הסקירט סטייק הוא נתח דק המסתפק בצריבה מהירה וסטייק פורטרהאוס הוא נתח עם עצם המשלב בשר פילה ובשר סינטה יחד.

כמה בשר צריך?

מנת הסטייק שתבחרו צריכה להתאים לתיאבון האישי שלכם ולצורכי הארוחה אותה אתם מכינים. לרוב מנת הגשה סטנדרטית של סטייק עומדת על משקל של 170 גרם עד 225 גרם לאדם. משקל הסטייק תלוי גם בנתח שבחרתם ובכמות העצם או השומן שתגיע עליו. הביאו בחשבון שמשקל הסטייק עלול לקטון בעת הכנתו.

ציוד נדרש

כדי להכין את הסטייק המושלם על המחבת במטבח הביתי שלכם תזדקקו לשלושה אביזרים חשובים:

  • מחבת ברזל יצוק כבדה או מחבת גריל – מחבתות אלו שומרות על חום גבוה מאוד לאורך זמן, ומפזרות אותו בצורה אחידה על המחבת לצריבה טובה של הסטייק ובישול נכון ומוצלח
  • מלקחיים – המלקחיים יהיו הכלי שבעזרתו תוכלו להפוך את הסטייק מצד לצד ולאחוז בו בצורה בטוחה בזמן הבישול, למשל כשאתם צריכים לצרוב את הצדדים שלו
  • מדחום לבשר – מדחום לבשר יעזור לכם לבדוק את הטמפרטורה הפנימית של הבשר ולהבטיח שהבשר יגיע לטמפרטורה הרצויה ולמידת העשייה הנכונה שלו

במה לתבל את הסטייק?

תיבול לסטייקים יכול להיות מגוון ושונה מאוד בהתאם לתוספות שתבחרו להכין ולאכול יחד עם הסטייק שלכם. בשר ויין הם שילוב מצוין הידוע כבר שנים רבות ואפשר לראות אותו בכל מיני מנות בשר, כאשר היין הוא הרוטב של הבשר או שהוא מתלווה כמשקה מעשיר טעמים לבשר. על אף שקיימים סוגי סטייקים שונים, כמו פלאנק סטייק, טומהוק, אנטריקוט ועוד, לרוב התיבול המשתלב הכי טוב עם בשר הוא ערבוב של מלח, פלפל, שמן זית, שום ועשבי תיבול כמו רוזמרין.

סטייק במחבת

כדי להכין סטייק במחבת, תצטרכו קודם כול לדאוג לחמם את המחבת היטב לפני שתתחילו לבשל עליה את הסטייק. כמו כן, עליכם להשתמש במעט שמן כדי שהסטייק לא יידבק למחבת. כאשר המחבת תהיה חמה מספיק, הניחו את הסטייק במחבת ותנו לו להיצרב כמה דקות מבלי להזיז אותו כדי ליצור שכבת קראסט. לאחר מכן תוכלו להפוך את הסטייק לצד השני, ולתת לו להיצרב שוב. במהלך ההכנה הכניסו את המדחום לתוך הסטייק כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית שלו ולוודא שהחום מגיע פנימה ולא מבשל רק את הצדדים החיצוניים שלו.

איך יודעים שהסטייק מוכן?

כדי לבדוק שהסטייק מוכן תצטרכו לבדוק את הטמפרטורה שלו במדחום. הטמפרטורה הזו מייצגת את מידת העשייה של הסטייק בחלק הכי פנימי שלו:

  • 49–54 מעלות צלזיוס מראות מידת עשיית רייר
  • 54–57 מעלות – מדיום רייר
  • 57–63 מעלות – מדיום
  • 63–68 מעלות – מדיום וול
  • 71 מעלות ומעלה – וול דאן

לסיכום

בישול של סטייק מושלם על מחבת הוא מיומנות קולינרית היכולה לשפר את כישורי הבישול שלכם בכמה רמות. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבחור את סוגי הסטייק הנכונים והמתאימים לכם, לתבל את הסטייק לפי טעמכם האישי ולבשל אותו על מחבת מחוממת היטב. חשוב מאוד לעקוב אחרי הטמפרטורה הפנימית של הסטייק כדי לקבל את הסטייק במידת העשייה הרצויה, וכמובן לחתוך אותו בצורה נכונה בסיום ולהנות מהטעמים.