דף הבית » בלוג » קובה ביף – הכול על הבשר הרך בעולם

קובה ביף – הכול על הבשר הרך בעולם

קובה ביף, או בשמו המלא “בשר בקר קובה”, נחשב בעיני מומחי קולינריה וגורמים רבים בתעשיית המזון כבשר הבקר הטעים, האיכותי והיוקרתי ביותר בעולם. בשר זה מגיע מפרות מגזע ייחודי הנקרא “וואגיו” הגדל בתנאים מבוקרים באזור קובה שבמחוז היוגו ביפן במשך למעלה מ-400 שנה. התנאים וההאכלה הייחודיים הפכו את הבשר הזה למוצר יוקרה בעל מאפייני טעם, מרקם ועסיסיות הנחשבים לטובים ביותר. אז מה זה קובה ביף? למה הוא נחשב למעדן והאם אפשר למצוא אותו בארץ? הינה כל מה שצריך לדעת.

קובה ביף – הכול על הבשר הרך בעולם

קובה ביף – מה זה?

קובה ביף הוא בשר בקר אדום איכותי מאוד המיוצר באזור העיר קובה שבמחוז היוגו ביפן. הבשר מגיע מפרות בוגרות מגזע מיוחד בשם ואגיו אשר בוית במשך מאות שנים ומגודל היום באופן בלעדי כמעט באזור קובה. הגזע מאופיין בשרירים מעודנים וכמות גבוהה של שומן בתוך השריר ובין לובני השומן, מה שתורם לטעם ולמרקם הייחודיים. רק פרות מעל גיל 5 שעברו בדיקות קפדניות נשחטות לצורך ייצור הקובה ביף, תוך הקפדה על תנאי גידול והאכלה מיטביים לכל אורך חייהן. התוצאה היא בשר שרירי אדום ושומני מאוד שאפשר לשלב במדריך להכנת הרוסטביף המושלם עם שילוב מושלם של טעם, מרקם ואחוזי שומן התורמים לטעמו העשיר והייחודי.

ההיסטוריה של הקובה ביף

אזור העיר קובה ידוע כבר מאות שנים באיכות בשר הבקר שלו. תושבי המקום גילו עוד בתקופות קדומות שהאקלים והתנאים הסביבתיים של האזור אידיאליים לגידול בקר איכותי בעל בשר טעים מאוד. הם החלו לביית ולטפח גזע מקומי של בקר שהתאים באופן מיטבי לתנאים ולמזון הזמין באזור, שהיום נקרא הוואגיו. במהלך המאה ה-19 עם שיפור טכניקות גידול הבקר והשחיטה, הפך אזור קובה למעצמת ייצור בקר, שייצאה בשר איכותי לרחבי יפן. המוניטין של “קובה ביף” התבסס כשם המותג של הבשר הטעים והאיכותי ביותר במדינה. שפים וקניינים ממסעדות היוקרה בטוקיו ואוסקה החלו להגיע לרכוש באופן אישי חתיכות בשר מהטובות ביותר ישירות ממגדלי הבקר באזור קובה.

למה קובה ביף נחשב למעדן?
קובה ביף מדורג שנים רבות כבשר הבקר האיכותי והטעים ביותר בעולם. אפשר לייחס זאת למספר סיבות מרכזיות:

  • איכות הבשר – בשר בקר טרי, צבעו אדום עז ומשויש באופן יוצא דופן, שיש בו כ-30% שומן שמפוזר באופן שווה בין הרקמות, לעומת כ-15-5% ברוב סוגי בשר הבקר. אחוז השומן הגבוה בשילוב מרקם השרירים העדין תורמים לחוויית הטעם העשירה.
  • מרקם – סיבי השריר בבשר עדינים ורכים מאוד, כתוצאה מכמות נמוכה יחסית של סיבי קולגן. זה מביא לטקסטורה ייחודית של הבשר אשר מתמוססת בפה.
  • טעם – טעם הבשר עמוק, מעודן ומורכב, הוא נובע מגזע הבקר, סוג ההאכלה הייחודי ותהליכי העיבוד וההבשלה של הבקר. יש המשווים אותו ליין אדום איכותי.
  • היסטוריה ומורשת – הייחודיות ההיסטורית של שיטות גידול הבקר הוותיקות באזור קובה והמוניטין העולמי שנבנה לאורך מאות שנים גם תורמים למעמד הנערץ של זן בקר זה.

קובה ביף בישראל

אף שקובה ביף נחשב למעדן ברמה עולמית, רק לאחרונה החל הבשר להגיע גם לישראל בכמויות קטנות יחסית. היום יש מספר יבואנים המייבאים קובה ביף אותנטי קפוא מחוות הבקר ביפן, בפיקוחם הצמוד של הרשויות היפניות כדי להבטיח טריות ושמירה על איכות גבוהה.

עם זאת, בשל הכמויות המוגבלות, נקודות המכירה של קובה ביף בארץ ספורות וכוללות בעיקר מסעדות גורמה נבחרות וחנויות בוטיק יוקרתיות לבשרים ומוצרי יבוא. הוא מסוגי הסטייקים היקרים והמחיר שלו משתנה בהתאם לחלקי הבשר לפי מספר והמקום שבו תקנו אותו. יש הטוענים שאת החוויה האותנטית ביותר של קובה ביף אפשר למצוא במסעדות היפניות היוקרתיות בתל אביב.

לסיכום

קובה ביף מזוהה כזן הבשר הנחשב והיוקרתי בעולם זה עשרות שנים ונחשב על ידי רבים כמעדן הבשרי הטוב ביותר שאפשר להשיג. ייחודיות זו נובעת משילוב נדיר של גזע הבקר הוותיק הוואגיו, שיטות גידול מסורתיות בתנאים מיטביים ותהליכי עיבוד קפדניים שיוצרים חווית טעם עשירה ומורכבת, ומרקם חמאתי של הבשר. אף שהתפשטותו בעולם איטית יחסית, הקובה ביף הופך לזמין יותר גם לצרכני פרימיום בישראל.