דף הבית » בלוג » הכנת המבורגר ביתי – המדריך המלא

הכנת המבורגר ביתי – המדריך המלא

לאחר שבמשך שנים הוא היה מאכל נפוץ למדיי ברחבי העולם, הפך ההמבורגר לאחד המאכלים האהובים בישראל. תוכלו למצוא את המנה הזו במסעדות רבות, כאשר לא מעט מסעדות מתמחות בהכנת המבורגרים. אין ספק שארוחת המבורגרים יכולה להיות הבילוי המושלם במסעדה – אבל למה לאכול בחוץ כשאפשר להכין בבית? ולכן אנחנו כאן עם המידע, המצרכים, הכלים, תהליך ההכנה והטיפים להכנת המבורגר ביתי. הכינו את הבשר והפשילו את השרוולים, ובואו נתחיל

הכנת המבורגר ביתי – המדריך המלא

לאחר שבמשך שנים הוא היה מאכל נפוץ למדיי ברחבי העולם, הפך ההמבורגר לאחד המאכלים האהובים בישראל. תוכלו למצוא את המנה הזו במסעדות רבות, כאשר לא מעט מסעדות מתמחות בהכנת המבורגרים. אין ספק שארוחת המבורגרים יכולה להיות הבילוי המושלם במסעדה – אבל למה לאכול בחוץ כשאפשר להכין בבית? ולכן אנחנו כאן עם המידע, המצרכים, הכלים, תהליך ההכנה והטיפים להכנת המבורגר ביתי. הכינו את הבשר והפשילו את השרוולים, ובואו נתחיל

מצרכים להכנת המבורגר ביתי

לקציצת המבורגר ביתית טעימה לא צריך יותר מדי מצרכים:

  • המצרך הראשון, העיקרי והחשוב ביותר בהמבורגר הביתי שלכם הוא הבשר כמובן. כל המבורגר משובח מתחיל בבשר בקר טחון טרי ואיכותי. שימו לב שחשוב להשתמש בסוג בשר המומלץ להכנת המבורגר (ועל כך נפרט מייד) כדי שהקציצה תצא עסיסית טעימה.
  • יש לתבל את הבשל היטב ולהוסיף לו מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם. יש להקפיד על תיבול עדין שלא ישתלט על טעמי הבשר.
  • נוסף על כך, יש מתכונים שבהם מוסיפים לבשר בצלים מגורדים ושן שום מגורדת או כתושה, עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, תבלינים נוספים כמו צ’ילי גרוס או כמון, או אפילו ממרחים שונים כמו קטשופ או חרדל. אין ספק שיש אפשרויות רבות כאן, ואתם יכולים לבחור את המתכון שנראה לכם הטוב ביותר. עם זאת יש לזכור שקציצת ההמבורגר הבסיסית ביותר מכילה בשר טוב ותיבול קל.

כלים להכנת המבורגר

מלבד המצרכים שאתם צריכים להכנת ההמבורגר הביתי שלכם, הינה הכלים שתצטרכו לכך:

  • קערת ערבוב
  • כף עץ
  • מחבת טלפון / פלנצ’ה / גריל גז או פחמים
  • רינג (לא חובה)
  • תרווד

הכנת המבורגר ביתי – שלב אחר שלב

אז אחרי שיש לכם את כל המצרכים והכלים כדי להכין המבורגר, תוכלו להתחיל בהכנתו:

  1. שימו בקערה את הבשר הטחון עם שאר המצרכים, וערבבו היטב.
  2. הניחו את התערובת של הבשר בקערה ותנו לה לנוח כמה דקות. אפשר לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לחצי שעה בערך לאיחוד הטעמים.
  3. קורצים קציצות מתוך העיסה, ומגלגלים לקציצות תפוחות ושמנמנות. אפשר להיעזר בשלב הזה ברינג כדי ליצור קציצות מדויקות יותר.
  4. מחממים מעט שמן קנולה במחבת. כשהמחבת חמה, מטגנים את הקציצות משני הצדדים עד להשחמה – והן מוכנות.

טיפים להמבורגר ביתי מנצח

רגע לפני שאנחנו מתחילים בתהליך ההכנה, הינה כמה טיפים שכדאי להכיר:

  • בשר טרי – חשוב להשתמש בבשר טרי מקצביה טובה, ולא בבשר שעבר יישון או בבשר קפוא. במהלך הצלייה הנוזלים המוזרקים לבשר קפוא יתאדו, ואתם תישארו עם קציצה יבשה.
  • סוג הבשר – כדאי לבחור בבשר טחון של אנטריקוט, אונטריב או צוואר, אשר עשירים בטעמים ומתאימים לטחינה או לשלב ביניהם. אם אתם רוצים שההמבורגר שלכם יהיה שומני ועסיסי יותר, בקשו מהקצב שיוסיף לתערובת הבשר הטחון שומן, או שתרכשו בשר עם 20% שומן. כמו כן, חשוב שתבקרו בקצבייה טובה ובה הקצב יוכל להכין לכם את ההרכב המושלם של הבשר להכנת ההמבורגר.
  • הטחינה – לרוב מומלץ שהטחינה של הבשר תהיה גסה יחסית.
  • ערבוב העיסה – חשוב שלא לערבב יותר מדי את התערובת שהכנתם להמבורגר. ככל שתתעסקו ותלושו יותר את הבשר, כך הוא יכול להפוך לקשה יותר ללעיסה לאחר ההכנה. במקרה הזה, לישה יסודית של 4-3 דקות יכולה להספיק.
  • טמפרטורת ההכנה – לא משנה איך אתם מבשלים את ההמבורגר – במחבת או בגריל – חשוב שהמשטח יהיה בטמפרטורה הנכונה. משטח חם מדיי יכול לשרוף את השכבה החיצונית, ומשטח קר מדיי יגרום לבישול לא נכון.
  • מידת העשייה – בקציצת המבורגר של 200-160 גרם, מידת העשייה המומלצת היא לרוב מדיום וול. אם רוצים להכין אותה בדרגת הכנה נמוכה יותר – מדיום, יש לעבות את הקציצה מעט. אם מעדיפים את ההמבורגר ברמת עשייה מדיום רייר, חשוב לחמם את הקציצה על חום נמוך של 4 דקות בערך, ואז לתת לה צלייה מהירה משני הצדדים. כך ההמבורגר יתחמם גם מבפנים.

הכנתם את ההמבורגר? אל תשכחו את השאר

אז אם הצלחתם להכין את קציצת ההמבורגר המושלמת, זה הזמן לדאוג לכל הדברים הטובים שיעטפו אותה, וייצרו בעבורכם את הביס המענג והעסיסי ביותר.

הלחמנייה

המעטפת העיקרית של ההמבורגר היא הלחמנייה. הכלל הכי חשוב כאן הוא לדאוג ללחמנייה טרייה ואוורירית להמבורגר, ואם ממש בא לכם להשקיע ומדובר באירוע חגיגי – תוכלו לאפות בעצמכם את הלחמניות. אם תרצו לשדרג את הלחמנייה תוכלו לצרוב את החלק הפנימי שלה על הגריל או על המחבת החמה, כדי שתהפוך פריכה וטעימה.

ירקות

כדאי לשים בתוך הלחמנייה כמות סבירה של ירקות, ולא להעמיס אותה יותר מדיי. מה שהולך כאן זה בעיקר בצל סגול, חסה, מלפפון חמוץ ועגבנייה. הקפידו לבחור ירקות טריים ויפים, ולחתוך אותם דק-דק, כדי שיהיה מקום גם לקציצה הנפלאה, ושיהיה נוח לקחת ביס.

ומה מעל?

אין ספק שההמבורגר הקלאסי הוא טעים כמו שהוא, אבל תוספות מעל ההמבורגר יכולות לשדרג בהחלט. כאן תוכלו ללכת לפי הטעם האישי שלכם: ריבת בצל, פטריות צלויות, בצל מטוגן, ביצת עין (הפוכה או לא), גבינה, שום קונפי, אננס צלוי בצ’ילי, ועוד רבים.

רטבים

גם אם הקציצה שלכם עסיסית וטעימה, רטבים לבשר יוכלו להוסיף לה טעם ועסיסיות. רטבים שיכולים להיות מושלמים להמבורגר הם קטשופ, מיונז, אלף האיים או רוטב ברביקיו. מריחה קלה של הרטבים האהובים על הלחמנייה תספיק ותהפוך כל ביס לטעים במיוחד.

ליד ההמבורגר

חלק בלתי נפרד מארוחת המבורגרים הוא התוספות שבאות ליד. אנחנו מדברים כאן על כל המטוגנים למיניהם – צ’יפס (תפו”א או בטטה), פלחי תפוחי אדמה, הום פרייז, טבעות בצל ועוד. ואם לא בא לכם מטוגן, אפשר ללכת על פירה, אורז או שעועיות ירוקה מוקפצת.

לסיכום

המבורגר ביתי לא ידרוש מכם יותר מדיי הכנות מוקדמות – אלא שמדובר בארוחה שאתם יכולים להכין בזמן קצר יחסית, ובלי הרבה הכנה והתעסקות. הכלל החשוב כאן הוא כמובן לבחור בחומרי גלם איכותיים שעושים את כל ההבדל, לצד הכנה מוקפדת ונכונה. אם אתם בכל זאת ממהרים ואין לכם זמן להכין את הקציצות, תוכלו להזמין מאיתנו מגוון סוגי המבורגרים שהכנו במיוחד מבשר טחון טרי ואיכותי – המבורגר אמריקאי, אנטריקוט בורגר או המבורגר אסאדו. לא משנה במה תבחרו – זאת הולכת להיות ארוחה נהדרת. בתיאבון 😊

 

הכנת המבורגר ביתי – המדריך המלא הכנת המבורגר ביתי – המדריך המלא